Engmose Gruppe

Din lokale spejdergruppe ved Guldborgsund

Ny Spejder

Vi har altid lyst til at møde og få nye spejdere i Engmose Gruppe. Du eller dit barn kan afprøve spejderlivet til tre møder for at se om det er noget.  Du skal dog lige aftale med en enhedsleder, når I/du kommer første gang.

Efter de tre første møder, kan man blive medlem af gruppen. Når man er indmeldt modtager, man en velkomst-kuvert  med et tørklæde og sine første mærker. Uniform er ikke et krav, og andet udstyr kan du læse mere om her.

Kontingentet betales halvårligt, og det koster 350 kr at være medlem. Der findes forskellige tilskudordninger og de praktiske deltajer om betalingerne kan du læse mere om her.

I Engmose Gruppe sikre vi, at alle har det godt og føler sig trygge, derfor har Grupperåd og spejderledere lavet et sæt regler for hvordan vi omgås hinanden og børnene. Alle ledere følger disse regler og er indforstået med at de er gældende. Ligesom, at der hvert år indsamles børne-attester på alle grupperådmeldlemmer, ledere og spejdere over 16 år.

Du kan, som ny spejder, have mange spørgsmål og overvejelser, vi har forsøgt at samle vores bud på ofte stillede spørgsmål.

Vil du være spejder?

Meld dig ind her!